Conditie #2

2016-05-10 19.02.05

Een tijdje terug schreef ik dat ik graag mijn conditie wou verbeteren en dat ik jullie op de hoogte zou houden van mijn vorderingen.

Ik ben nu ruim 6 weken bezig en ik moet zeggen het gaat al een stuk makkelijker dan in het begin. Dacht ik eerst nog dat ik ter plekke in zou storten tijdens een rondje hardlopen, kan ik nu mijn rondje lopen en gewoon nog zingen en praten. Dus niet als een hijgend hert mezelf van punt A naar punt B verplaatsen, maar gewoon lekker lopen en genieten van de buitenlucht.

De afgelopen week heb ik helaas maar 1 keer kunnen lopen. Onze hond was overleden en daar had ik het erg moeilijk mee. Toch ben ik de dag erna gaan hardlopen om mijn hoofd leeg te maken. En wat was dat fijn zeg!

De andere reden dat ik het maar bij 1 keer heb gehouden, hooikoorts. En niet te zuinig ook. Man, man, man… Begrijp me niet verkeerd hoor, je zult me echt niet horen klagen over de hoge temperaturen. Maar als je allergisch bent voor (gras)pollen gaat je lichaam niet bepaald meewerken aan de doelen die jij voor ogen hebt. Opgezette keel, niezen, jeuk in je oren en ontzettend vermoeid zijn, is nog maar een kleine selectie uit het assortiment waar men last van kan hebben. Mensen die ook last van hooikoorts hebben begrijpen dit vast als geen ander. Dus jullie snappen vast dat ik niet echt heel veel behoefte had aan een rondje rennen.

IMG-20160510-WA0014
Lekker fietsen in Herperduin

Maar om toch een beetje positief bezig te blijven heb ik wel regelmatig gefietst. Mijn vader was afgelopen zaterdag jarig en Timo en ik vonden het een goed idee om op de fiets te gaan. 10 kilometer fietsen heen en weer 10 kilometer terug. Lekker door het bos gefietst dat hier echt bijna in onze achtertuin ligt. Toen we weer thuis waren had ik wel meer last van de hooikoorts, maar het was het waard laten we maar zeggen.

De komende week word het wat minder warm en komt er regen. Dat is super fijn want dan kan ik weer lekker gaan hardlopen!

Dit was een korte update over de stand van zaken. Er komt ook nog een artikel over hoe ik train en hoe ik mijn voeding hier op aanpas.

Mocht er iemand nog goede tips hebben betreft hooikoorts, laat het me even weten in de comments.


Een reactie op “Conditie #2

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s